2021年7月6日(火)の放送内容

“あずきバー” マレーシアで製造販売へ

JAPANESE FROZEN TREAT TO GO ON SALE IN MALAYSIA

2021年6月21日のニュース

A Japanese confectioner is aiming to tap the Malaysian market with a frozen treat that has long been popular at home.
日本の菓子製造業者が、日本で長い間人気の氷菓でマレーシア市場の開拓を目指しています。
Imuraya Group plans to locally produce and sell its sweet red bean Azuki Bar in the Southeast Asian country starting in September.
井村屋グループは、9月からその東南アジアの国で、甘い小豆の「あずきバー」を現地で製造して販売することを計画しています。
Imuraya says the bars will come in three flavors and be priced at just over a dollar each. They will be less sweet than those sold in Japan to cater to local taste.
井村屋によると、あずきバーは3つの味で売り出され、それぞれ僅か1ドル余りの値段がつけられるとのことです。現地の好みに合わせるため、それらは日本で売られるものより甘くないとのことです。
The popsicles will be made with Halal-certified ingredients to comply with Islamic law, as Muslims account for a majority of Malaysia's population.
マレーシア人口の半数以上をイスラム教徒が占めることから、そのアイスキャンデー(あずきバー)は、イスラム法に従うための「ハラル認証」を取得した原材料で作られます。
Imuraya has been selling the Azuki Bar in Japan for nearly 50 years, and its appeal hasn't faded. A record 292 million of them were sold last fiscal year.
井村屋は日本で50年近くあずきバーを販売し続けていて、その魅力は薄れていません。昨年度は、記録的な2億9,200万本が販売されました。