企業へのサイバー攻撃被害相次ぐ

CYBERATTACK CRIPPLES E-COMMERCE AT RAFT OF JAPANESE RETAILERS

#c21_2025年11月13日:news 2025/10/21

A cyberattack on a Japanese e-commerce and logistics platform has crippled internet sales at the Muji retailer and others in Japan.

あるサイバー攻撃、ある日本のeコマース(電子商取引)と物流のプラットフォームに対する、がインターネット販売をまひ状態にしています、日本にある「無印良品」(という)小売業者やそのほか(の小売各社)で。


The platform known as Askul has suspended services and says it's investigating if personal data has been stolen.

「アスクル」として知られるプラットフォームは、サービスを停止しています、そして述べています、それは調査していると、個人データが盗まれたかどうか。


Besides Muji, the shutdown has derailed online sales at Loft.

無印良品のほかにも、その(アスクルの)サービス停止は大きく乱しました、「ロフト」でのオンライン販売を。


Both companies are popular sellers of clothing and household goods.

両社ともよく知られた販売業者です、衣類や家庭用品の。


Department store chain Sogo & Seibu says it has also suspended internet sales of some merchandise.

百貨店チェーンの「そごう・西武」は述べています、それもインターネット販売を停止していると、一部の商品の。


The retailers outsource delivery operations to an Askul subsidiary.

その小売業者たちは、配送業務を委託しています、あるアスクルの子会社に。


Askul went public with the ransomware attack on Sunday, saying it caused a system failure across its e-commerce sites.

アスクルは公表しました、そのランサムウエア攻撃を、日曜日(10月19日)に、それ(攻撃)はシステム障害を発生させたと述べて、それ(自社)のeコマースサイト全般で。


The attack follows a similar breach at beverage giant Asahi Group Holdings in September.

(アスクルへの)その攻撃は続くものです、同じような侵害に、飲料大手アサヒグループホールディングスにおける、9月の(9月に起きた)。