2022年3月29日(火)の放送内容

楽天 NFTでJリーグと連携へ

RAKUTEN, SOCCER LEAGUE TO TIE UP ON DIGITAL GOODS

2022年2月24日のニュース


Japan's e-commerce giant Rakuten Group is teaming up with the country's professional soccer league to tap non-fungible tokens, or NFTs.
日本の電子商取引の大手である楽天グループは、非代替性トークン、すなわちNFTを活用するため、日本のプロサッカーリーグと提携しています。
The technology proves the authenticity of digitally-modified products. It has been spreading to the world of sports.
その技術は、デジタル加工された製品の信ぴょう性を証明します。それはスポーツ界に広がりつつあります。
Rakuten and the J.League plan to sell videos of spectacular plays in past soccer games as well as images of players digitally modified by designers. The products are scheduled to go on sale from April.
楽天とJリーグは、過去のサッカーの試合における目をみはるようなプレーの動画や、デザイナーによってデジタル加工された選手の画像を販売することを計画しています。それらの製品は、4月から発売される予定です。
NFTs can be used to prove that digitalized works sold online are authentic and not counterfeits or illegal copies.
NFTは、オンライン上で販売されるデジタル化された作品が正真正銘のものであって、偽造品や違法な複製品ではないことを証明するために使うことができます。
The technology is starting to be used in Japan for art and fashion items, as well as in the sale of videos of professional baseball players.
その技術は、日本でアートやファッションの商品、またプロ野球選手の動画の販売にも使われ始めつつあります。
Rakuten is eyeing future expansion in the digital art market, aiming to capture demand among the country's many soccer fans.
楽天はデジタルアート市場の将来的な拡大に注目していて、日本の多くのサッカーファンの中での需要をつかむことを目指しています。