2022年5月11日(水)の放送内容

ロボットが活躍するレストラン

EXPERIMENTAL RESTAURANT STAFFED BY ROBOTS OPENS IN TOKYO

#528_2022年4月20日のニュース

Japan's Kawasaki Heavy Industries has opened a restaurant staffed by robots. The operation will provide the company with data to improve robot development to help ease labor shortages.
日本の川崎重工業は開業しました、ロボットが(スタッフとして)配置されたレストランを。その事業はその会社に提供します、ロボット開発を進歩させるデータを、労働力不足を緩和するのに役立てるために。
The restaurant is located in the machinery maker's research facility near Haneda Airport in Tokyo and is equipped with seven robots.
そのレストランはその機械製造業者の研究施設の中にあります、東京の羽田空港近くの、そして7台のロボットが配置されています。
Customers place their orders by smartphone. Robots in the kitchen heat up packs of soup or curry and pour them into cups. They also use microwaves for rice.
客はスマートフォンで注文します。ちゅう房のロボットはスープまたはカレーのパックを温めます、そしてそれらをカップ(型の容器)に注ぎます。それら(ロボット)はまた電子レンジも使います、ごはんに。
Other robots deliver meals to tables and serve them using two arms. They also collect empty plates.
他のロボットは食事をテーブルに届けます、そしてそれらを配膳します、2本の腕を使って。それら(ロボット)はまた空の皿の回収もします。
Kawasaki Heavy aims to use customer feedback to improve the robot service quality.
川崎重工は客からの意見を役立てることを目指しています、そのロボットサービスの質を高めるために。
It also plans to apply what it learns to resolving labor shortages in nursing care.
それ(川崎重工業)はまた学んだことを応用する予定です、介護における労働力不足の解決に。