2022年6月8日(水)の放送内容

大手デパート SNSで贈るギフトが人気

DEPARTMENT STORES TAP DEMAND FOR ONLINE GIFT-GIVING

#543_2022年5月23日のニュース

Japan's big department stores are tapping growing demand for giving gifts online through social media.
日本の大手デパートは、高まる需要を活用しています、SNSを通じてインターネット上でギフトを贈ることに対する。
This makes it possible to send items even without knowing someone's home address or meeting them in person.
これ(SNSを通じギフトを贈るサービス)は品物を届けることを可能にします、たとえ相手の自宅の住所を知らなくても、あるいはその人と直接会わなくても。
Senders choose the gifts and pay online. Links are then sent to friends through email or social media.
送り主(贈り手)はギフトを選び、インターネット上で支払います。するとリンクが友人に送られます、メールまたはSNSを通じて。
Recipients can either enter their real addresses for delivery or pick the items up at stores.
受取人はどちらかが(選択)できます、配達のために自分たちの実際の住所を入力するか、または店頭でその品物を受け取るかを。
Sales through the online gift-giving platform of Isetan Mitsukoshi roughly doubled in fiscal 2021 from the year before.
三越伊勢丹のインターネットでギフトを贈るプラットフォームを通じた売り上げは、およそ2倍になりました、2021年度に前年(度)比で。
The product lineup also doubled to nearly 4,000 items. The most popular gifts were sweets and cosmetics.
品ぞろえもまた2倍になり、4,000品近くになりました。最も人気が高かったギフトは、お菓子と化粧品でした。
Takashimaya department store started a similar service this month through its new online store.
デパートの高島屋は始めました、同じようなサービスを今月、その新しいインターネット上の店舗で。
Both companies expect demand to keep growing, as people often don't know each other's addresses. Many also want to avoid meeting in person because of the pandemic.
どちらの会社も、需要が増え続けると予測しています、なぜなら人々はしばしばお互いの住所を知らないからです。多く(の人)はまた、直接会うのを避けたいと思っています、コロナ禍のために。