物流業界の"2024年問題"対策

JAPAN'S TRUCKER OVERTIME CAP FORCES FIRMS TO ADAPT

#932_2024年4月16日:news 2024/4/1

An overtime cap for truck drivers in Japan took effect with the start of the new fiscal year on April 1.
時間外労働の上限(規制)、日本のトラックドライバーを対象とした、が施行されました、新たな会計年度の始まりとともに、4月1日の。

The move is aimed at improving working conditions for truckers.
その動きは、改善することを目的としています、トラックドライバーのための労働条件を。

It's prompting businesses to find more efficient ways to transport their goods.
それは企業を促しています、より効率的な方法を見つけるように、彼らの商品を輸送するための。

One private think tank estimates that if no measures are taken, the overtime cap could reduce haulage capacity by about 35 percent by 2030.
ある民間のシンクタンクは見積もっています、もしも何の対策も取られなかったら、その時間外労働の上限(規制)は減少させる可能性があると、運送能力を35パーセントほど、2030年までに。

Major convenience store chain Lawson cut deliveries of boxed meals to some of its stores from three times a day to two, starting in December.
大手コンビニエンスストア・チェーンのローソンは、弁当の配送を減らしました、一部の店舗への、1日3回から2回に、12月から。

Rival FamilyMart has been tapping the logistics network of Coca-Cola Bottlers Japan since February to supply some of its stores near Tokyo.
ライバル(会社)のファミリーマートは利用してきました、コカ・コーラ ボトラーズジャパンの物流網を、2月から、それの店舗の一部に(商品を)供給するために、東京近郊の。

Other businesses are switching from road to rail.
ほかの企業は切り替えつつあります、道路(輸送)から鉄道に。

One cattle feed producer in the northern dairy region of Hokkaido now uses trains to ship feed for part of the journey to a storage facility.
ある牛のエサの生産業者、北の酪農地域である北海道の、は今では列車を利用します、エサを輸送するために、ある保管施設までの道のりの一部に。